Τετάρτη

Αυγούστου 9: Ματθίου αποστόλου



Πώς ο Ματθίας κατατάχθηκε στο χορό των δώδεκα Αποστόλων, το γνωρίζουμε από τις Πράξεις των Αποστόλων.

Μετά την προδοσία και τον απαγχονισμό του Ιούδα και μετά την Ανάληψη του Κυρίου, οι έντεκα μαθητές με την Παναγία βρίσκονταν στο υπερώον. Τότε ο Πέτρος πρότεινε να εκλεγεί άλλος αντί του Ιούδα, από τους άνδρες που ακολουθούσαν υπηρετώντας το Χριστό. Η πρόταση έγινε δεκτή και τέθηκαν δύο υποψήφιοι: ο Ιωσήφ ο καλούμενος Βαρσαββάς και ο Ματθίας. Τότε έβαλαν κλήρο, και δίνοντας σε όλους εμάς παράδειγμα εναπόθεσης κάθε εκλογής μας στο Θεό, προσευχήθηκαν όλοι μαζί ως εξής: «Σὺ Κύριε, καρδιογνῶστα πάντων, ἀνάδειξαν ὃν ἐξελέξω ἐκ τούτων τῶν δυὸ ἕνα, λαβεῖν τὸν κλῆρον τῆς διακονίας ταύτης καὶ ἀποστολῆς» (Πράξεις των Αποστόλων, α' 23-26). Δηλαδή: Συ Κύριε, που γνωρίζεις τις καρδιές όλων, φανέρωσε καθαρά εκείνον που εξέλεξες, ένα από αυτούς τους δύο, για να επωμισθεί το αξίωμα της αποστολικής διακονίας. Στη συνέχεια ο κλήρος έπεσε στο Ματθία. Και έτσι προστέθηκε στους έντεκα Αποστόλους.
Από τη μετέπειτα ζωή του Ματθία, γνωρίζουμε ότι κήρυξε το Ευαγγέλιο στην Αιθιοπία, όπου και τελείωσε τη ζωή του μαρτυρικά. ( από saint.gr)


Από το τέλος του Ιούδα και άμεση πλήρωση της θέσης του με τον απόστολο Ματθία, συμπεραίνουμε τα εξής: Η Εκκλησία ούτε μειούται, ούτε βαραίνεται από τις πτώσεις των εκκλησιαστικών προσώπων, όσο ψηλά και αν βρίσκονται. Και ο Ιούδας στέκοταν πολύ ψηλά, γιατί ήταν απόστολος. Ο ίδιος ο Χριστός διάλεξε δώδεκα αποστόλους για να δηλώσει φανερά την καθολικότητα της Εκκλησίας. Η Εκκλησία αφορά όλους, αγκαλιάζει το σύμπαν, προσκαλεί τους πάντες σε όλους τους χρόνους και τόπους και κατέχει όλη την αλήθεια. Ήταν λοιπόν απαραίτητο να πληρωθεί η θέση του πεσόντα για να εκφραστεί αυτή η καθολικότητα με τον ατόφιο αριθμό των αποστόλων. Κάθε φορά πού καλούμαστε σε ένα εκκλησιαστικό αξίωμα ή διακονία, ας έχουμε με φόβο Θεού κοντά στον νου μας, ότι μπορεί και να πέσουμε. Αλλά η Εκκλησία δεν εξαρτάται από εμας, αλλά εμείς από Αυτήν , ης η Κεφαλή εστίν ο Χριστός. Την επισκοπή μας άμεσα θα λάβει έτερος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου