Ο Φώτιος ήταν ανεψιός του Ανίκητου. Κατάγονταν και οι δύο από τη Νικομήδεια. Όταν ο Διοκλητιανός θέλησε να κινήσει διωγμό κατά των χριστιανών, μίλησε μπροστά στη Σύγκλητο με τους πιο υβριστικούς λόγους εναντίον τους. Εκεί ήταν παρών και ο Ανίκητος, που όταν άκουσε αυτά τα λόγια του βασιλιά, όχι μόνο δεν φοβήθηκε, αλλά σηκώθηκε με θάρρος, δήλωσε ότι είναι χριστιανός και είπε στο Διοκλητιανό: «Πλανάσαι, βασιλιά, αν νομίζεις ότι με τα μέτρα κατά των Χριστιανών θα πετύχεις τους ασεβείς σκοπούς σου. Μάθε ότι οι χριστιανοί αποτελούν σήμερα την υγιέστερη μερίδα της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Και θα ήταν ανόητοι και αναίσθητοι αν πίστευαν στα είδωλα. Γι' αυτό όποια μέτρα και αν πάρεις εναντίον τους, στο τέλος ζημιωμένος θα είσαι εσύ, ενώ αυτοί ένδοξοι μάρτυρες». Ο Διοκλητιανός, προσβεβλημένος από την παρατήρηση του Ανίκητου, διέταξε και τον έριξαν τροφή σε ένα τρομερό λιοντάρι. Αλλά το λιοντάρι σταμάτησε την άγρια ορμή του και ημέρεψε σαν πρόβατο. Τότε έγινε μεγάλος σεισμός και συνετρίβησαν πολλά ειδωλολατρικά αγάλματα. Κατόπιν τον έβαλαν σε τροχό με αναμμένη φωτιά από κάτω. Αλλά ω του θαύματος, ο τροχός σταμάτησε και η φωτιά έσβησε. Τότε έτρεξε και τον αγκάλιασε ο ανεψιός του Φώτιος. Μόλις είδαν αυτό οι ειδωλολάτρες, έδεσαν και τους δύο μέσα στο λεγόμενο λουτρό του Αντωνίου. Και αφού υπερθέρμαναν το νερό, παρέδωσαν και οι δύο ένδοξα το πνεύμα τους.( βιος από saint.gr)
O θαρρετός λόγος του αγίου Ανικήτου προς τον υβριστή των χριστιανών είναι τόσο σύγχρονος και διαχρονικός, όσο είναι και οι ύβρεις εναντίον της πίστης μας και των αδελφών μας. Τελικά, η ιστορία των διωγμών επαναλαμβάνεται ή μάλλον δεν έχει σταματήσει ποτέ.Πότε μια κοινωνία είναι χριστιανική; Όταν η πλειονότητα των χριστιανών είναι όντως το υγιές μέρος της.Η ίδια η Εκκλησία είναι όμως αδιάβλητη. Γι αυτό και πολεμείται στο πρόσωπο των τέκνων της. Πριν λίγες μέρες αμφισβητήθηκε και η ελληνορθόδοξη ρίζα και ο χαρακτήρας του λαού μας. Ο Διοκλητιανός και ο κάθε τύρρανος είναι ο ιδεολογικός πατέρας του κάθε σύγχρονου εμμονοληπτικού αντιχριστιανού άρχοντα, ο οποίος ξεπλένει την αμαρτία και την ανεπάρκεια του,παριστάνοντας ως τέρατα αυτούς πού φοβάται και δεν πάνε με το ρεύμα του. Στο χέρι μας είναι να δώσουμε χαρακτήρα στην κοινωνία μας για να μην δικαιώνουμε τα τέρατα. Γιατί πάνω απ όλα κάθε δική μας αστοχία ως σώματος είναι πού μετρά στα μάτια του Θεού.Οι αμαυρωμένοι πού μας συκοφαντούν είναι χαμένοι από πριν και αυτοκατάκριτα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου