Οκτώ ημέρες μετά την γέννηση του Κυρίου, ο Ιωσήφ και η Μαρία οδήγησαν το Παιδίον στη συναγωγή της Βηθλεέμ και κατά τον Νόμο που δόθηκε στον Αβραάμ, του έκαναν περιτομή και τον ονόμασαν Ιησού, το όνομα το οποίο προανήγγειλε ο άγγελος.
Η περιτομή του Κυρίου έχει βαθύτατη σημασία. Επιγραμματικά, με την κατά σάρκα περιτομή Του, πιστοποίησε το αληθές της σάρκωσης, αποστομώνοντας όλους όσους θα υποστήριζαν ότι ήταν φανταστική και όχι αληθινή.Κάθε σύμβολο και φάντασμα το διέλυσε και αποκατάστησε τον ρεαλισμό εξ ου η σωτηρία. Αποστόμωσε και τους ιουδαίους οι οποίοι στον καιρό Του,λοιδωρούσαν τον Κύριο ως μη τηρούντα τον Νόμο. Παράλληλα, ως Νομοδότης ο ίδιος συμπλήρωσε τον νόμο και την παλαιά εποχή και εγκαινίασε την εποχή της χάριτος, της Εκκλησίας.Εξ ου και η σημασία και η πλήρωση της ογδόης ημέρας. Ουδεμία περιτομή κατά σάρκαν πλέον, αλλά περιτομή αχειροποίητη, σφραγίδα και υιοθεσία πνευματική από τον Πατέρα Θεό για το νέο Ισραήλ την Εκκλησία. Μας δίδαξε και την υπακοή και την ταπείνωση, αφού καταδέχτηκε γέννηση, σπάργανα, απογραφή και περιτομή υπό τον Νόμον, Αυτός πού είναι πάνω από Νόμους και ανάγκες, για την δική μας χάρη.
Με την ονοματοδοσία Του από τον Θεό Πατέρα, διά μέσω των αγγέλων, δήλωσε τοις πάσι ότι Αυτός είναι ο Υιός του Ανθρώπου, ο Δούλος του Θεού τον οποίο οι προφήτες προκατήγγειλαν, αυτός που τέθηκε εκουσίως ως άνθρωπος υπό την εξουσία του Πατέρα Του και έγινε υπήκοος, υπήκοος μέχρι θανάτου Σταυρού. Διότι κατά τα ανατολίτικα έθη, όποιος ονοματοδοτεί άλλον τον εξουσιάζει.
Έτσι για ακόμα μια φορά, αποκάλυψε την θεία οικονομία Του για την σωτηρία μας. Και εμείς εορτάζοντας τρόπον τινά αυτά τα γεγονότα, τιμούμε και πανηγυρίζουμε την ανακύκληση και τα εγκαίνια των Χριστουγέννων, δοξάζοντας Τον μαζί με τον Πατέρα και το άγιο Πνεύμα. Αμην.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου