H ανάσταση του Λαζάρου συνέβη χρονικά λίγους μήνες πριν από το Πάθος.
Η Εκκλησία μας όμως την έθεσε εδώ στον πυλώνα της μεγάλης εβδομάδας διότι προτυπώνει την ανάσταση του Χριστού και την δύναμη και την εξουσία Του πάνω στον θάνατο.
Ο Κύριος φώναξε δυνατά: ΛΑΖΑΡΕ ΔΕΥΡΟ ΕΞΩ! Το οποίο δηλώνει προσταγή:Λάζαρε,εδώ!Έξω!Βγες!Έλα! Δεν παρακαλεσε,δεν προετρεψε,δεν ψιθύρισε.Το φώναξε δυνατά,μπροστά σε φίλους και εχθρούς!Για να δείξει καθαρά ότι είναι ο Κύριος της ζωής και του θανάτου.Για να δείξει ότι ο σταυρός και τα πάθη τα οποία ερχονται δεν είναι ατυχημα και αδυναμία, αλλα θεληματικά και εκούσια.Για να δειξει ότι προσέρχεται στον θάνατο,κυρίαρχος μέχρι τέλους.Για να δείξει οτι Αυτός είδε τον Πατέρα πριν υπαρξει δημιουργία και πήρε εξουσία από Αυτόν.Για να δείξει ότι ο Λάζαρος δεν Του ήταν ξένος αλλα το πλάσμα Του,ο φίλος ανθρωπος που επλασε καποτε με τα χέρια Του.Για να δείξει ότι μετα την παναγία Ανασταση θα ελθει και παλι με δυναμη και εξουσία να κρίνει ζώντας και νεκρούς.
Λάζαρος είναι ο κόσμος της φθοράς ο απονενεκρωμένος, ο οποίος "ήδη όζει". Ο Κύριος όμως με την ανάσταση Του έφερε την ανακαίνιση της δημιουργίας. Το αποκαλυπτικό "ιδού τα πάντα ποιώ καινά" δεν έχει κάποιο φουτουριστικό χαρακτήρα, αλλά αφορά το τελεσμένο παρόν της συνάντησης της δημιουργίας με τον Αναστημένο Χριστό. Τέλος, Λάζαρος είμαι εγώ ο ίδιος. Για μένα ο Χριστός ήρθε στην Βηθανία του κόσμου μου και με εξείγειρε από τον ύπνο του θανάτου, που μου επέβαλε η αμαρτία και η νέκρωση από το δηλητήριο των Παθών. Τώρα αναστημένος μπορώ να τον ακολουθήσω στην βασιλεία Του.
Τέλος, η ανάσταση του Λαζάρου προδηλώνει την κοινή ανάσταση όλων των νεκρών κατά την έσχατη ημέρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου